Ett barn blir till - Lennart Nilsson




Ett barn blir till


 

När ett barn blir till (Bonnier Fakta) av Lennart Nilsson gavs ut första gången 1965. Den blev betydelsefull och för första gången kunde man se livet före födelsen. Boken väckte förundran men även ny kunskap. Sedan dess har boken kommit i många nya utgåvor och även översatts till andra språk. Miljontals människor har läst boken.

 

Här är boken i en ny utgåva. Fortfarande lika fascinerande. När jag väntade mitt första barn för över 10 år sedan, bläddrade jag flitigt i När ett barn blir till. Jag tror att de flesta som bär på ett barn tycker att den här boken är lika spännande. Här finns bilder från alla stadier och man kan följa embryot/fostret vecka för vecka, från befruktning till förlossning . I denna utgåva är bilder insamlade från alla utgåvor. Tillsammans med professorn Lars Hambergs text berättar den en fascinerande historia om ett barns start. Boken är indelad i kapitel efter ägget, spermien, befruktningen och graviditeten.

 

När ett barn blir till slutar aldrig att fascinera. Bilderna är otroliga. När jag väntade mitt första barn var det en äldre upplaga jag bläddrade i. Den här utgåvans design är stiligare men jag var ändå lika fascinerad när jag bläddrade i mitt exemplar. Missa inte När ett barn blir till!



Postat av: Pia

Jag var på semestern på Fotografiska i Stockholm där Lennart Nilsson var en av utställarna. Det var en upplevelse att se dessa fantastiska bilder i ett större format.

2010-08-22 @ 22:24:48
URL: http://www.bokbrus.se
Postat av: BOKHUNGER

PIA: Vad läckert! Önskar jag också hade haft möjlighet att besöka den utställningen.

2010-08-22 @ 22:33:41
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?