MIN FÄRGRIKA PEKBOK TITTA! VILKA FÄRGER!

PEKBOK MIN FÄRGRIKA PEKBOK TITTA! VILKA FÄRGER!

Min färgrika pekbok (Egmont Kärnan) handlar om våra färger. Här får det lilla barnet chansen att på ett skojigt vis träna på färgerna. Varje uppslag är indelat efter en färg och alla sakerna på det uppslaget har den färgen. Det finns ett uppslag för röd, gul, rosa, grön, silver osv. Något som är roligt är att det även finns ett uppslag för regnbågsfärgade saker, exempelvis ett regnbågsfärgat paraply. Ett uppslag visar saker i svart och vitt. Där finns en randig zebra. Slutligen finns det ett uppslag med saker i alla möjliga färger. Här får barnet själv säga vilka färger alla olika sakerna har.


Bokens sidor är gjorda i hård kartong. Det finns många böcker om färger med liknande uppbyggnad. Men jag gillar den här särskillt mycket. Uppslagen är snygga och roliga. Exempelvis så pryds det rosa uppslaget av en rosa ballerina, rosa flamingo, rosa gris, rosa milkshake och en rosa cupcake. Dock gör inte bokens framsida boken rättvis tycker jag. Invändigt är den mycket snyggare. Blev glatt förvånad.

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?