När jag hör din röst

Andra delen i Stephenie Meyers vampyrserie är När jag hör din röst. Gemensamt med den första delen har den, att man bara vill fortsätta till nästa del. Det gäller vare sig man tagit del av historien i bok-, film- eller ljudformat.


Bella och Edward är ett med varandra. Han vampyr, hon människa. Bella är beredd att offra sitt liv för Edward. Men när Bella firar sin födelsedag i familjen Cullens  hus ändras allt. Bella skär sig på en bit presentpapper och blod sipprar fram. Det tar inte många sekunder förren familjen Cullens yngsta familjemedlem försöker slänga sig över Bella. Edward bestämmer sig efter det för att allt måste få ett slut. Allt med honom innebär fara för Bella! Han ser ingen annan utväg än att lämna Bella. Och det gör han. Hela familjen Cullens lämnar Forks. Bella får inte veta var de tar vägen. Det blir som om de aldrig existerat. Kvar blir Bella. Ensam. Det enda som håller henne uppe är hennes vänskap med Jacob Black och hon söker ständigt efter faror. Bella har listat ut att när hon utsätter sig för livsfara uppenbarar sig Edwards röst och ansikte. Ska hon lyckas få tillbaka Edward, eller ska hon kosta sitt eget liv?

Den här delen är den sorgligaste i Twilightsagan tycker jag. Meyer sätt att beskriva Bellas saknad efter Edward är trollbindande. Bellas längtan efter Edward är total. Den tar över hela hennes liv.

Jag har tagit del av nyutgåvan av  boken (B/Wahlströms förlag) Boken är utgiven med det supersnygga filmomslaget från filmen. Sedan har jag även lyssnat på ljudinspelningen av När jag hör din röst. Earbooks har gett ut en praktisk version som innehåller både MP3 och Cd-format. Det är Mirja Turestedt som är uppläsare. Jag älskar henne som uppläsare. Hon är som klippt och skuren för denna historia. Hon har en förmåga att läsa med inlevelse och fånga alla känslor i rösten. Ljudinspelningen är fjorton timmar lång. Earbooks hittar du HÄR.






Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?