100 pioner

Jag älskar lukten av pioner – för mig är det sommar. Jag älskar även pionernas vackra blommor.


Nyligen har det släppts en jätte vacker bok om pioner (Semic förlag). Boken är fylld med 100 olika sorters pioner.


Genom att välja pioner med olika blomningstid kan man ha pioner i trädgårdarna från maj till juli. Pioner är tåliga och trivs i hela landet, ända upp till fjälltrakterna faktiskt.


Här kan man läsa om pionernas ursprung, odlade pioner, placering, plantering, skötsel, förökning, sjukdomar, skadedjur samt nybörjarens vanligaste frågor.


Jag tycker att det här är en komplett bok om pioner. Susanna Rosén har gjort en underbar bok, som inte bara är en fröjd för ögat med alla vackra bilder utan även väldigt lärorik.

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?