Gosiga Gunnar - Steve Smallan

Från samma förlag, Libris Förlag, kommer en till härlig nysläppt bok som gjorts i nyutgåva, ”Gosa Gunnar”.  Skriven av Steve Smallman och översatt av Anna Braw. Som jag skrivit tidigare så älskar jag barnböcker med en djupare mening. Här är ännu en sådan bok.


Det har kommit en ny leksak till barnens rum, Gunnar. De andra leksakerna undrar vad han kan göra för någonting. Gunnar vet inte riktigt vad han är bra på men någonting måste det vara. De undrar om han kan pipa som en mus, eller brumma som en björn. Men Gunnar kan ingenting av det. Inte heller kan han vifta på svansen. Leksakerna på kammaren vill hjälpa Gunnar att komma på vad han är bra på. Och visst finns det någonting som även Gunnar kan, det kommer de att komma fram till.


Det här är också en jätte fin bok som handlar om att finna sig själv, vilket inte alltid är det lättaste. Men det är även en historia om vänskap. Härliga illustrationer av Tim Warnes förhöjer historien.
Det här är en av de sagoböcker jag kommer att lägga i min hög med favoriter.

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?