Min resebok - skapa ett eget reseminne

Känguru kids har gett ut en inspirerande bok för alla barn på semester.


Det finns gott om plats i boken för att spara semesterminnen och skapa ett oförglömligt minne. Plats finns för att skriva om alla sina upplevelser och klistra in foton, förpackningar, biljetter och vykort. Man får fylla i vad man har på sig på resemålet, vad klockan är där, vad man talar för språk, vilken valuta som används, vilka man leker med och vad man sett. Det finns även tidsfördriv som roliga lekar samlat i boken.


Det här är en jätte fin presentbok som riktar sig till barn mellan fem och tolv år. Jag tycker att det är en super idé. Boken både uppmuntrar till att lära sig mer om landet man besöker, samtidigt som det är roligt och man skapar ett fint minne att spara. Boken går att använda till en resa eller flera. Och naturligtvis går den även att använda till resor inom Sverige. Eftersom jag är svag för böcker där barn lär sig samtidigt som de har roligt – är jag även såld på denna bok.


Så här fina uppslag kan man skapa med boken.

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?