Mitt första år... och hundåren som kommer sen

Semic förlag har gett ut en skojig bok för alla som blivit med valp. Har inte sett någon liknande bok tidigare faktiskt. Boken påminner om ”Mitt första år” böckerna som finns för barn. Och precis som i de böckerna ska man fylla i utveckling, framsteg, bilder och viktiga telefonnummer. Men nu gäller det valpen. Jag är 30+ och skulle inte använda boken själv men till alla små mattar och hussar tycker jag boken passar utmärkt. Det är en fin presentbok.

Upplägget är som sagt precis som i ”Mitt första år” böckerna för barn. Här finns plats att skriva det mesta om valpen. Du får fylla i hur valpen kom hem, det första den gjorde när den kom hem, hur länge den sov, vad valpen skäller på, släktträd, viktkurva, tassavtryck, roliga händelser och det finns även plats för att klistra in gulliga foton.


Jag har tidigare fyllt i 3 böcker för barn och deras första år. När jag nu kom till sidan där man ska klistra in valpens första tassavtryck kunde jag inte låta bli att le för det påminnde så mycket om en fylla i-bok för barn. Men det är en rar idé och illustrationerna är jätte fina. Många små mattar och hussar kommer att gilla denna fylla i-bok för hundägare.

Semic förlag hittar du HÄR!

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?