Börja måla akvarell

Varför inte starta en ny hobby? Med boken Börja måla akvarell (Ica Bokförlag) får du möjlighet att från grunden lära dig måla med akvarellfärger. Här finns allt från enkla övningar till större projekt. Boken startar från grunden och går igenom vad man behöver för material. Olika valörer, tekniker och kompositioner. Sedan följer en rad målarprojekt med beskrivningar.


Boken kan ses som en inspiration. Ett kunskapskälla. Det går bra att hoppa bland projekten. Den behöver inte läsas från blad till blad. Man kan måla fritt för att sedan komma tillbaka till boken och måla efter projektens beskrivningar. Kanske kan boken få mig att börja måla igen?

 

Postat av: Emma

Den här känns livsfarlig. Har under sommaren gått och varit sugen på att testa akvarellmålning, men lyckats hålla mig ifrån då jag vet att jag förmodligen kommer att tröttna då jag inte riktigt har tålamod till att rita. Inskaffar jag den här så är det ju kört=)

2010-09-11 @ 16:19:03
URL: http://boktrad.blogspot.com/
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?