Läsarnas barnbokstips


Tävlingen med Alfons bollar med siffror resulterade i massor av fina boktips på barnböcker från Er läsare. Så jag  bestämmde mig för att sätta ihop ett inlägg med de fina tipsen.


Karius och Baktus Alla döda små djur Rulle och skogsturen



LÄSARNAS BARNBOKSTIPS:

- Hattstugan - Elsa Beskow
- Filippa Hallondoft och andra pysslingar och smysslingar och älvor och knytt, som bor litet varstans i skog och mark - Eva Billow
-Gittan och älgbrorsorna -  Pija Lindenbaum
-Alla döda små djur - Ulf Nilsson och Eva Eriksson
-Karius och Baktus - Thorbjörn Egner
-God natt, Alfons Åberg - Gunilla Bergström
-Tomtebobarnen - Elsa Beskow
-Titta min första rädisa - Kerstin Matz
-Gruffalon - Julia Donaldson
-Alfons - Gunilla Bergström
-Byggare Bok pekböcker
-Vår i Bullerbyn - Astrid Lindgren
-Herbets Hus
-Pricken - Margret Rey
-Pippi - Astrid Lindgren
- Vanten - Alvin Tresselt
-Den lilla sjöjungfrun - HC Andersen
-Mio, Min Mio - Astrid Lindgren
-Lotta på Bråkmakargatan - Astrid Lindgren
-Madicken - Astrid Lindgren
-Emil i Lönneberga - Astrid Lindgren
-Barbie
-Nämen Benny - Barbro Lindgren och Olof Landström
-Vem är arg - Stina Wirsén
-Kajsa Kavat - Astrid Lindgren
-Den lille prinsen av Brabant - Dick Bruna



Hattstugan Gittan och älgbrorsorna Pricken

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?