Paddington i trädgården

Det går inte att göra annat än att älska Paddington. En till gullig björn som det går lite på tok för ibland. En av mina favoriter bland Paddingtonböckerna är, Paddinton i trädgården (B/Wahlströms)


Paddington skriver en lista över allt som är bra med att vara en björn och att bo hos familjen Brown .Listan blir så lång att han snart får slut på papper. Då inser han att han glömt det bästa av allt. Nämligen trädgården. Till Paddingtons lycka tycker familjen Brown att Paddington ska få sin egen täppa i trädgården. Paddington börjar planera. Köper en trädgårdsbok och frön. Fast allt går inte riktigt som det är tänkt. Men slutet gott allting gott.

Postat av: Sandra - mamma till Molly

Jag älskar Peddington och har gjort det sedan jag var liten. Det bästa som hände mig som barn var resan till London och så åkte vi tunnelbana till Peddigton station och gick in i en liten affär som BARA sålde Peddington nallar och saker :) En dröööm för en lite flicka som mig då ;) Jag har nu en egen liten dotter på snart 4 månader och jag kommer garanterat läsa Peddington för henne + att vi har gamla kasettband med historier om Paddington, de kommer hon få höra! :)

2010-09-19 @ 01:26:09
URL: http://surrovich.blogg.se/
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?