Fantastisk broderibok

 

Ni vet att jag älskar handarbetsböcker och blir lite extra glad när jag hittar någon som sticker ut i mängden. Nu har det hänt igen. Boken Brodera mera av Monica Zetterström visade sig vara ett litet guldkorn. Den inspirerade mig från första till sista sidan. Broderiböcker kan vara lite tråkiga ibland tycker jag. Men det var inte den här.
Boken innehåller ett femtiotal broderier alla med tydliga mönster till kuddar, dukar, tabletter, broscher, pulsvärmare, julmotiv och babytäcken. Mönsterna består av korsstygn, ritade mönster, fria broderier, plattsöm och själkstygn. Mönstermotiven är en blandning av traditionella mönster och moderna. Allt illustrerat med inspirerande miljöbilder och detaljbilder. En annan sak som är roligt är att boken vänder sig både till nybörjaren samt den mer erfarna. Tydliga teckningar visar broderisätten. En toppenbok helt enkelt!

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?