Pyssel: Tygtavlor


Tips – Gör egna tygtavlor till barnrummet.



Ett enkelt och roligt sätt att göra egna tavlor till barnrummet är att göra tygtavlor. Jag har gjort en tavla till dottern och en till sonen. Använde mig av tyg med tydligt tryck från Frank&Poppy.

 Tyg Grållen  Tyg Pudel

Så här gjorde jag:


1
. Bestäm hur stor tavla du vill göra.

2. Skapa en träram eller använd en färdigköpt ram. (Det som är roligt med att göra en egen ram är att man kan göra spännande mått på tavlan)

3. Sedan spänner du enkelt upp tyget på ramen. Viker det runt kanten (Var noga med att vika in hörnen ordentligt för snyggast resultat) Häfta fast tyget på baksidan med en häftpistol.

4. För upphängning kan du häfta fast en järntråd på baksidan av tavlan.


Din tavla är klar! Snabbt och enkelt.








Postat av: Malin

Snyggt! :D

Jag är med sugen på att göra tygtavlor, måste bara bestämma tyg.

2011-03-28 @ 11:26:57
URL: http://napolia.blogg.se/
Postat av: Milliez ★ My truth, My confessions

Så himla duktig du är, och så fint det blev!



Kram

2011-04-24 @ 09:02:15
URL: http://milliez.nu
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?