Tora-lora-lej : önskelistan

Tora-lora-lej : önskelistanEn härlig bok i jultid är den lättlästa kapitelboken önskelistan, skriven av Åsa Karsin. Boken passar perfekt nu eftersom den utspelar sig i jultid.

 

Julen närmar sig. Tora och hennes lillebror Sam bakar pepparkakor, köper julklappar och skriver önskelistor. Det Tora önskar sig mesta av allt är att hon ska få bli lucia. Men det är bara en av tjejerna i klassen som kommer att få bli lucia. Tora hoppas att det ska bli hon. Tora och hennes lillebror är spända inför julen och det är mycket som händer. Men mitt under julstöket blir farfar sjuk och hamnar på sjukhus. Hur ska det nu gå med julen?

 

Den här boken gillar jag. Den ger mig en behövlig dos julstämning. Handlingen är fin – tankvärd men ändå spännande. Jag kommer genast att börja läsa den här boken med min äldsta dotter.

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?