Om jag kunde drömma

Jag har tidigare recenserat ljudboken Om jag kunde drömma. Recensionen hittar du HÄR. Nu har jag tagit del av boken som nyligen släppts i en nyutgåvan med det supersnygga omslaget från filmen. Boken är utgiven av B/Wahlströms förlag. Skriven av Stephenie Meyer.

På baksidan av boken står det. Varning: vansinnigt beroendeframkallande! Helena Dahlgren, Bokhora.se.
Det stämmer sannerligen!

Handlingen kan nog de flesta redan men jag drar den ändå för de som inte redan hört om fenomenet Twilight. Historien handlar om  Isabella Swan som flyttar till den regniga småstaden Fork i staten Washington. Hon förväntar sig inte mycket av staden men ingenting blir som hon trott. Efter hennes möte med Edward Cullen tar hennes liv en farlig vändning. Familjen Cullens har länge hållit sin identitet som vampyrer hemlig men när Edwards och Bellas vägar korsas går ingen säker, varken Bella eller familjen Cullen.

Jag sträckläste i princip den här boken. Boken är lättläst och man tar sig snabbt igenom den. Nästan för lätt.

Tur är att det finns en fortsättning. För har man väl börjat läsa måste man få veta hur det ska gå för Bella och Edwards omöjliga kärlekshistoria.

Läs även När jag hör din röst, Ljudet av ditt hjärta, Så länge vi båda andas och den nysläppta delen Bree Tanners andra liv.

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?