Blomstrande idéer - Minna Mercke Schmidt

Jag har precis fått en ny favoritbok. En bok som jag inte anade skulle vara så här fin. Boken är skriven av Minna Mercke Schmidt och det är hennes debutbok. 

Minna är blomsterkreatör och bloggare. Hennes blogg ”Blomsterverkstan” har ca 1500 besökare per dag. Jag förstår varför efter att ha tittat i hennes underbara bok. 

I boken får vi lära oss hur man steg för steg kan skapa enastående arrangemang och kransar i Shabby Chic stil. Idéerna är indelade efter säsonger och det är många gånger tänkt att man ska kunna skapa av det som säsongen erbjuder. Mosshjärta av hönsnät, rönnbär till krans och bordsarrangemang och mossboll med ljungtäcke är bara några av idéerna i boken.

Här behövs inga förkunskaper. Sådana arrangemang jag tidigare aldrig skulle vågat mig på att ens prova göra känns nu som jag visst skulle våga mig på ett försök. Men att bara titta i boken är en fröjd för ögat.

Jag vet vad jag ska göra nu.... besöka bloggen ”Blomsterverkstan”. ”Blommor gör vardagen vackrare” – det gör de verkligen!

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?