Tips: Sy bäddsett till docksängen



Har precis gjort klart en överraskning till mina två yngsta barn. Ett bäddsett till docksängen. Lätt som en plätt var det och snabbt gick det.






Så här gjorde jag:


Kudden


- Klipp tyget efter kudden (Själv stoppade jag och sydde en liten kudde först)
- Lägg sidorna räta mot räta. Sy en söm längst sidorna men lämna sidan längst ner öppen
- Stoppa i kudden
- För att få vingar på kudden sydde jag en söm efter kudden på rätsidan
- Sy sedan igen den öppna sidan






Påslakanet


- Klipp tyget efter täcket
- Vänd räta mot räta. Sy en söm längst sidorna men lämna sidan längst ner öppen
- Stoppa i täcket
-  Sy igen öppningen





Tyget jag använt är Gunila Axéns underbara Moln tyg. Du hittar det hos Barntyger.se

Postat av: EvaB

Så sött och fint i docksängen!

2011-04-23 @ 23:24:11
URL: http://www.inredamedbocker.blogspot.com
Postat av: Matilda

Vad gulligt. Sånt skulle jag me vilka sy

2011-05-04 @ 17:06:10
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?