Smuts - Katarina Wennstam

Jag har precis läst klarat den första boken i Katarina Wennstams trilogi. Första boken i serien heter Smuts. Alla tre böckerna speglar ur olika synvinklar mäns våld mot kvinnor.

Jonas Wahl lever utåt sett det perfekta livet. Han är en framgångsrik advokat som bor i ett fint område, i ett stort designritat hus. Han har en vacker och framgångsrik fru och tillsammans har de två fina barn, en pojke och en flicka.

Nu har Jonas fått ett erbjudande från TV att kommentera en uppmärksammad trafficingrättegång. Det kommer att ge hans karriär ännu en skjuts framåt. Men vad ingen vet är att han själv är insyltat i historien.


Hustrun Rebecca är chef på TV. Rebecca bråttas med en djup känsla av att något är fel och hon misstänker att Jonas är otrogen. Men Rebecca är mästare på att hålla uppe en fasad. Hon putsar deras imponerande villa så att inga fel ska synas. Att Jonas i själva verket köper sex av trafficingoffer är inget hon kan tro.



När så slutet av boken kommer håller jag tummarna för att vissa saker ska inträffa. Jag vill att Rebecca ska få veta sanningen och att de skyldiga ska bli straffade. Vad tycker jag då om boken? Jo, det är en bra bok. Den öppnar upp ögonen för hur det kan gå till. Men den spär i mångt och mycket på mina fördomar.

 

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?