Lär dig virka supersöta Amigurumi - Annie Obaachan

Amigurumi är de små virkade figurerna som bara verkar bli populärare och populärare. Jag har tidigare läst flera böcker med amigurumimönster. Därför blev jag osäker om den här skulle kunna tillföra någonting nytt. Men det var inga problem med det.


Amigurumi kommer ursprungligen från Japan. För dig som undrar vad amigurumi betyder finns svaret här. Amigurumi är ett nytt ord. Ami betyder sticka på japanska och nuigurumi betyder uppstoppat djur.


Lär dig virka supersöta amigurumi” är utgiven av Kängru Förlag. Här finns mönster för både nybörjare och mer avancerade amigurumiskapare. Gemensamt för figurerna är att de alla blir jätte söta och passar både stora och små. Boken innehåller all information du behöver för att komma igång och du får lära dig hur du väljer både garn, virknålar samt använder de mest grundläggande virkteknikerna.


Boken består av tydliga steg för steg beskrivningar som är relativt lätta att följa. Något jag gillar med den här boken, som jag inte sett i andra böcker, är att det även finns tips på hur man gör egna mönster till påhittade figurer. Något som är jätte kul då man gjort alla figurerna som boken bjuder på. För det finns många olika figurer i denna bok. Vilket ger ett till pluspoäng. När man tagit sig igenom alla figurerna, är det bara att sätta igång med sina egna mönster och då finns det inga gränser.

Kängru Förlag hittar du HÄR!

Dottern blev inspirerad. Vilket resulterade i denna söta filur.

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?