Välkommen till Virkligheten - Annika Messing

Jag har hittat min absoluta favorit bland utbudet av virkböcker, Välkommen till Virkligheten (Ordalaget Bokförlag) Annika Messing driver den populära virkbloggen, Virkverket. Nu har hon också gett ut den här fantastiska boken. Boken är fylld med mönster till 27 figurer att virka. Det finns även en virkskola för den som behöver bättra på sina kunskaper.


Anledning till att det här blev min favorit bland virkböckerna är figurerna. De är helt fantastiska, hela bunten. Såna jag skulle vilja pryda mina barns rum med och såna jag vill att de ska få leka med. Alla figurerna har något visst och är fyllda med charm och fantasifullhet. Här kan man finna mönster till upphittade dinosaurier, romantisk prinsessa, mysslokar, husvagnsekipage, rävar, prinsessbakelser och mycket mer. Dessutom är alla skapelserna fotograferade i olika spännande miljöer, i Sverige och utanför Sveriges gränser.


Det här är en bok att köpa. Som present eller till dig själv. För att titta i eller för att skapa efter.


Du hittar Annikas blogg
Virkverket här.


Titel: Välkommen till Virkligheten
Författare: Annika Messing
Förlag: Ordalaget
Utgiven: 201009

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?