Hemma hos Martina - Martina Haag

Ånej, nu har jag kommit till sista sidan av ännu en av Martina Haags böcker. Har bara två av hennes böcker kvar att läsa nu. Hur ska jag klara mig genom resterande del av hösten utan lite vardags komik? Boken jag läste nu, Hemma hos Martina, är Martinas första bok. Den var galet rolig och fick mig att glömma hösten för en stund. Jag som trebarnsmamma upplever stor igenkänningsfaktor i krönikorna. Kanske är det därför jag bitvis skrattar så jag gråter. Just för att jag vet hur livet med tre barn kan te sig. Lite galet men ack så härlig!

Hemma hos Martina utgavs 2005. I boken väntar Martina sitt tredje barn. Livet som gravid är inte alltid glamoröst. När magen växer sig större och större och de andra två barnen behöver sitt kan det ibland behövas superkrafter. Så kommer underverket och vips består familjen av fem. Att få tredje barnet är inte som att få första. Det finns inte längre lika mycket tid. Martina vill att allt ska vara perfekt. Alla barnen ska vara välkammade och ingen ska bråka. Så blir det inte alltid!

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?