Amigurumi virkade djur


Det virkas som aldrig förr. Den japanska trenden att virka amigurumi (djur/figurer) har kommit för att stanna. Det som är roligt är att både barn och vuxna virkar.


Ica Bokförlag har precis gett ut boken Amigurumi virkade djur. Den är skriven av Elise Nilsson. Boken är färglad och fylld med inspiration. Den vänder sig till de som redan kan grunderna i virkning och vill lära sig något nytt. Här får man lära sig hur man gör sina amigurumis personliga. Från grundmodellen gör man lätt egna ändringar, byter färg, material osv. Boken innehåller mönster till 23 skapelser.


Vid det här laget har jag hunnit titta i många böcker med amigurumi mönster. Jag gillar den här boken. Den är färgglad och inspirerande. Mönstren är fina.

 

Postat av: Feuerzeug

Söta djur! Jag har sett folk virka sådana där, men jag har inte förstått att det finns böcker om det.



Superkul! Ska verkligen skaffa en och börja. Passar ju perfekt på hösten och förmodligen lagom stora projekt, ett djur i taget.



Supertips!

2010-08-25 @ 10:00:21
URL: http://feuerzeug.wordpress.com/
Postat av: BOKHUNGER

Feuerzeug: Om du vill kan du titta under fliken handarbete på min blogg, där finns fler virkböcker.

2010-08-25 @ 10:27:27
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?