Bönbok för barn - När jag lägger mig till ro

Det finns en fin liten bönbok för barn, som är utgiven av Libris förlag. Den är fylld med 44 godnattböner. Både kända, okända, gamla och nya. Alla med härliga och glada illustrationer av Dagmar Geisler. Många av bönerna handlar om Guds beskydd under natten men de handlar även om andra saker. Ylva Eggehorn, Åsa Bryhagen och Anita Bohl är några av författarna i boken. Det här är en bok innehållande en fin tradition.

                                        Text hämtad ur boken.

                              ” Min ängel har ett hemligt namn, 
                                  min ängel har en jättefamn.
                              Min ängel kan vara stark och stor,
                                                                     min ängel kan gömma sig i mina skor.
                                                                        Min ängel vet var jag har mitt rum,
                                                                          min ängel vet när jag varit dum.
                                                                       Min ängel kommer när jag ska sova,
                                                                                då hör jag min ängel lova:
                                          
                                                                               ”Sov nu gott du lilla skatt,
                                                                                   jag vaktar dig inatt.” ”
 
                                                                                        Åsa Bryhagen

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?