55 proffsknep för bättre bilder - en praktiskt digitalfotoguide

55 proffsknep för bättre bilder - en praktiskt digitalfotoguide (HME Publishing) är en liten och nätt handbok. Perfekt att slänga ner i väskan när du ska ut och fotografera.

Det här är en guide för dig som nyss skaffat digitalkamera. Här finns alla råd som man som nybörjare behöver och söker efter. Den startar från grunden och går igenom tips på vad man kan tänka på vid köp av utrustning. Vidare går man in på alla tekniska grunder. Och man får även grundläggande kunskaper i hur man komponerar bilder.

Handfasta råd varvas med korta intervjuer med kända fotografer som kommer med sina synpunker och tipsar.

Den här boken är jätte bra för nybörjaren. Jag som fotograferat ett tag, kände kanske att jag inte lärde mig så mycket nytt. Det jag gillar är intervjuerna med fotograferna. Att exempelvis höra deras åsikter om hur man fångar närvaro i en bild, var intressant. Men jag hade ändå absolut utbyte av hela boken – då jag läste den som en påminnelse. Det är aldrig fel. Boken är en perfekt present för den som just köpt sin första digitalkamera.

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?