Inred lantligt inne & ute

Jag skrev tidigare om Anna Örnbergs bok Inred och dekorera ljust & lantligt (Semic bokförlag). Den utgavs under 2009. Jag har sett fram emot en uppföljare och till min lycka såg jag att det precis släppts en. Inred lantligt inne & ute (Semic bokförlag) är uppföljaren av samma författare.

Jag gillar den boken lika mycket som hennes förra. Och den kommer med lika bra tips. Tips som hjälper dig att skapa ett hem i Shabby chic stil. Ni vet den ljusa, lantliga inredningsstilen med loppisfynd, arvegods, zink, rost och charmig patina. Den här boken riktar sig speciellt till dig som gillar att skapa med egna händer och innehåller många steg för steg beskrivningar på saker man själv enkelt kan göra. Alla årstider finns representerade och inredningsdetaljer från sommar till jul kan man finna inspiration till. 


Lantligt är egentligen ett brett uttryck och stilen kan ta sig i uttryck på många olika sätt. Det får vi se exempel på i denna bok då den även innehåller reportage från olika familjer som inrett sina hem i lantlig stil.


En lantlig stil med lite skira spetsar, charmiga rostiga burkar och väldoftande rosor kan hjälpa till att skapa en rofylld oas mitt i vardagens stress. Jag älskar ljuset i den här inredningsstilen. Alla vita möbler och vita detaljer skapar ett vackert ljus.

 

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?