Bingosidan


Har Ni spelat bingo någon gång? För Er som inte spelat bingo förut går spelet kortfattat ut på att man ska få en vinnande rad. Mina första minnen från bingospel är från när jag var liten och familjen åkte på bilbingo. Det blev till en dagsutflykt med fika, bingospel och spel på chokladhjulet i pausen. Bingospelet har funnits i Sverige sedan 1960-talet och det finns en mängd bingohallar ute i landet. Idag behöver man dock inte åka långt för att spela bingo och man kan lätt besöka olika sajter på internet där man kan prova på spelet. Jag har själv aldrig provat spela bingo online. Men det finns gott om nybörjarguider, regler mm. på sajterna. Allt du behöver veta finns att läsa. Själv är jag inte så mycket för onlinespel och tycker precis som jag nämnt tidigare att allt sånt ska skötas med försiktighet. Men bingo skulle jag faktiskt kunna tänka mig att prova spela online. Kanske är det av sentimentala skäl från barndomen. Minns än idag spänningen när första bilen hördes tuta och någon ropade bingo!

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?