Boktipset - Alla vill ha mat - men vem vill ha glass?





Jag älskar barnböcker. Blir lika glad varje gång jag hittar en som sticker ut i mängden. En sån som jag snabbt lägger bland mina favoriter. Alla vill ha mat - men vem vill ha glass? är en sån bok.


Det här är en faktabok för de minsta barnen, 3-6 år. Här får man lära sig vad de vanligaste djuren och insekterna i vår omgivning äter, lever och hur de växer. Nyckelpigan, fjärilen, fisken och igelkotten är några av djuren barnen får stifta bekanskap med i denna bok. Viktigast av allt. Man får även läsa om vilka som gillar glass. Boken är både lärorik, lär ut respekt för våra djur och insekter, fint tecknad och underhållande. Dessutom är den stjärnmärkt vilket innebär att varje sålt exemplar skänker 10 kronor till SOS Barnbyar.

 

Antal solar:

 

 

 

Postat av: Anna-Karin

Ooo fyra solar!!!

Kul att vår bok har blivit en av dina favoriter. Just nu jobbar vi för fullt med uppföljaren. : )

/ Illustratören

2011-08-03 @ 17:21:52
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?