Sara Kadefors - Borta bäst


Det är något speciellt med sommarläsning och nu ska jag ge Er ett riktigt bra tips på en bok att läsa i sommar. En bok som många pratade om förra sommaren, Sara Kadefors roman Borta bäst. Jag läste faktiskt boken förra sommaren också men kände att jag var tvungen att läsa den igen. Sara har tidigare även skrivit Fågelbovägen 32 och Sandor slash Ida. Både dessa blev väldigt hyllade i pressen. Jag har inte läst Fågelbovägen 32 men den står och väntar på mig i bokhyllan. Kanske får den hänga med mig ut i solstolen senare i sommar.


Borta bäst är tänkvärd. Jag fann mycket att reflektera över. I en bil parkerad i en dunge utanför Ikea bor Sylvia. Sylvia äter, tvättar sig och vilar på Ikea. Men vem är Sylvia? Hur hamnade hon i den här situationen? Man känner direkt att Sylvia inte hör hemma i detta liv. I sin bil har hon dyra designkläder och hon är mån om att behålla sin stil som hon haft innan. Sylvia har haft ett hem, pengar och man känner att hon tillhört en helt annan värld.


En dag korsas Silvias väg med Lisbeth. Lisbeth är en kvinna som hamnat snett i livet. Men hon bor i en lägenhet i en förort. Faktiskt så flyttar Silvia in hon Lisbeth. Och Silvia får möta en för henne främmande värld. Silvias möte med Lisbeth kommer att för alltid förändra henne och hon lär sig saker om sig själv och den person hon varit. Silvia lär sig också vad hon vill värdesätta i livet.




Antal solar: 3 av 5






Pris 159:- på Adlibris

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?