BOKTIPSET - Det räcker inte med kärlek




En annan bok som jag precis har läst ut är Jenny Lexheds bok, Det räcker inte med kärlek – en mammas kamp för sin son. Boken tog mig endast två kvällar att läsa ut.  Jennys biografi var lätt att ta till sig och träffade mig mitt i "mamma hjärtat".


Det står klart för Jenny och hennes man att deras son är autistisk. Därmed börjar Jenny en kamp för sin son. Han ska få den bästa vården och hon strider mot sjukvården och söker på egen hand upp experter med olika teorier om autism.


Tillslut har Jenny lagt upp en egen vårdplan för sin son. Men allt börjar snurra snabbare och snabbare. Jenny sitter uppe hela nätterna och läser forskningsresultat och på dagarna kan hon heller inte heller vila. Så rasar allt och Jenny blir tvångsinlagd på en psykiatrisk avdelning. Hur ska det nu gå för familjen?

 

Postat av: Sara - Ensamstående mamma [tävling i bloggen!]

Tack för tipset, den där ska jag läsa :)

2012-04-21 @ 21:11:38
URL: http://dolphin.blogg.se/
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?