Boktipset: Flickan med de röda skorna

 


Jag har gråtit idag. Många tårar för en liten tjej jag aldrig ens träffat. Författarinnan Maria Housdea skildring har den effekten när hon utan omsvep berättar deras historia om deras dotter Hannahs camp mot cancern.

Hanna skulle precis fylla tre år när hon fick sin diagnos. Maria har skildrat Hannah och hennes sjukdomsförlopp. Genom hopp och förtvivlan. Vi får även följa med Mara på hennes mödosamma sorgearbete. Det här är en bok som inte lämnar något öga torrt.

 

Postat av: Susanne

Åh, jag läste den här för många år sen (iaf mer än 6 år sen för det var före jag bloggade om böcker). Men den lämnar mig aldrig. Minns hur tårarna rullade, och det var före jag hade egna barn, så tur jag har läst den redan.

2012-02-15 @ 23:01:14
URL: http://Josjos.se/blog
Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?