Sven sticker - Emma Adbåge

Tidigare skrev jag om Emma Adbåges bok Leni är ett sockerhjärta. För att komma till den recensionen klicka här. Den boken blev en hitt för mig. Därför blev jag glad då jag såg att Emma kommit med en ny bok. 


Sven sticker
(Alfabeta bokförlag) är lika underbar. Därför blir den dagens tips från mig. Illustrationerna är helt fantastiska. Jag skulle kunna rama in varenda en. Skillnaden från illustrationerna i Leni är ett sockerhjärta är att de här är mer detaljrika. Det är ingen nackdel, snarare positivt då barnen får massor av detaljer att peka på.


Även historien är härlig. Vi får följa Sven. Han har tråkigt. Hela dagen är kvar. Han har lekt alla lekar massor av gånger. Nu har han ingenting att göra. Han tar en sväng till mormor. Men där är det också tråkigt. I lekparken är det tråkigt. Sven bestämmer sig för åka på äventyr alldeles själv. Han börjar med att ta tåget och kliver upp på det gröna tåget. Efter tåget tar han bussen. Sen åker han båt. Var ska Sven hamna? Sven fortsätter sin spännande och roliga resa.




                               Sven sticker
av Emma Adbåge blir mitt boktips för dagen för barn i ca 3-6 års åldern.

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

     Kom ihåg mig?